środa, 1 czerwca 2016

Sposoby na wzmocnienie rudego koloru (odcienia) włosów

 Sposoby na wzmocnienie rudego koloru (odcienia) włosów


Rude włosy kojarzą mi się z wróżkami posiadającymi niezwykłe moce. Statystyki podają ,że tylko około 2% populacji ludzkiej ma naturalnie rude włosy, a w ciągu stu lat ich obecność na ziemi może stać się jedynie wspomnieniem. W rudych włosach jest magia i to nie pozostawia nawet wątpliwości :)
Kilkukrotnie otrzymywałam maile z pytaniami o to jak uzyskać intensywniejszą barwę rudych włosów, bądź rude refleksy na włosach naturalnych. Nie czuję się specjalistą w tym aspekcie, bo włosy rude posiadałam raz w życiu, zafarbowane szamponetką, która i tak nie chciała się wcale wypłukać z jasnych włosów, jakie posiadam. 

W każdym razie kilka razy czytałam o sposobach by wzmocnić lub podtrzymać rudą barwę włosów. Oto one :

1. Dodawanie do odżywki lub maski odrobinę słodkiej papryki. 

2. Płukanka z łupin czerwonej cebuli ( podobnym sposobem barwimy jajka wielkanocne). Do dwóch szklanek wody dodajemy garść łupin z czerwonej cebuli, zagotowujemy. Gdy wywar wystygnie, zlewamy nim włosy po ich uprzednim umyciu,

3. Płukanka z liści orzecha włoskiego - tworzymy wywar, którym zlewamy włosy po umyciu.


4. Płukanka z hibiskusa - Kupujemy suszone kwiaty w cenie około 5 zł. Dwie łyżki kwiatowego suszu zalewamy wrzątkiem w ilości około trzech szklanek wody i pozostawiamy do zaparzenia się i ostygnięcia. Następnie, gdy odcedzimy susz, mamy gotową płukankę, którą zlewamy włosy po ich umyciu i spłukaniu wszelkich odżywek i masek. Płukanka z hibiskusa również świetnie zakwasza włosy, domyka ich łuski i dodaje niesamowitego blasku. 

5. Płukanka z rabarbaru oraz kwiatów nagietka - Gotujemy wywar przez około 20 minut, studzimy i przygotowujemy płukankę. Włosy zlewamy nią po umyciu i spłukaniu odżywek i masek. Nadaje włosom złotawy odcień. 


6. Mikstura z buraków i marchewki - sok wyciśnięty z dwóch buraków i dwóch marchewek należy wymieszać ze sobą i nałożyć na wilgotne, umyte włosy. Taką miksturę trzymamy na głowie około godziny, następnie spłukujemy. Efekt to ciemnoruda tonacja włosów.

7. Henna - Farbowanie rudości henną sprawdza się podobno najlepiej, ponieważ zawsze daje najdłuższy efekt kolorystyczny a barwy włosów są ciepłe i posiadają piękne, złote akcenty.

8. Specjalne szampony do włosów rudych - na przykład Joanna Ultra Color System Szampon do włosów rudych, czerwonych i kasztanowych, który podkreśla odcienie rudości, czerwieni i kasztanu, eksponuje ich  kolor i połysk.


Niestety z rudym odcieniem włosów jest  sporo kombinowania a większość sposobów na podtrzymanie koloru jest czasochłonna. Rudy kolor bądź czerwień ma to do siebie, że jest wymagającą barwą. Bardzo łatwo i szybko płowieje, wypłukuje się z włosów i często trzeba go odświeżać, by wyglądał ładnie. Sposobów jest sporo, jednak często nie wiele dają i posiadaczka rudych włosów w ostateczności sięga coraz częściej po farbę, a gdy zabraknie jej cierpliwości, zmienia po prostu kolor włosów. Szkoda, bo jednak włosy rude, czerwone, płomienne czy też marchewkowe są piękne... 

Miałyście rude włosy? Może macie? Dajcie znać jak sobie z nimi radzicie?

5 komentarzy:

  1. Ciekawe sposoby, nigdy nie próbowałam tych płukanek:) U mnie czerwień była intensywna przez wieloletnie farbowanie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam rude włosy i na szczęście jestem posiadaczką takich włosów, które kochają rudy pigment, więc nawet jak się kolor wypłucze to i tak nie jest obleśny, a nadal śliczny. Polecam farbowanie henną- ale to tylko w wypadku gdy jesteśmy przekonane, że rudy chcemy mieć na bardzo długi czas.
    A te sposoby wypróbuję, jestem ich ciekawa, a w szczególności tej płukanki z czerwonej cebuli i czerwonej papryki :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Też bardzo podobają mi się takie kolorki na włosach, uważam że są piękne :D Sama bym chciała jakiś rubin, ale chyba źle bym się w nich czuła, choć kto wie... może kiedyś spróbuję ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Farbuję się od dobrych 2 lat na rudo. Na szczęście moja czupryna dobrze współgra z tym kolorem więc nawet po wielu myciach kolor się utrzymuje nadal :) Ale wiadomo, odrosty się pojawiają i trzeba sięgnąć po farbę :P
    Dzięki za porady!

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę zaopatrzyć się w specjalny szampon :) P

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. Z miłą chęcią zajrzę również do Was!
Jeśli obserwujesz mój blog-poinformuj mnie o tym, na pewno się odwdzięczę.
Serdecznie pozdrawiam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...